Pages

Saturday, September 29, 2018

RM20

Its my favourite night of the week!
Memandangkan esok kerja whole day,
Malam ni saya hadiahkan diri saya rm20
Nah, masuk jusco. Beli lah apa nak beli.
Kata saya kepada saya ☺

So dengan penuh teruja saya masuk
Membawa rm20 dalam genggaman.

Ke mana lagi kalau bukan ke tempat favourite saya dalam setiap shopping mall : bookstore!!

Bila masuk book store saya cari bahagian bahasa dulu
Saja la tengok tengok kamus
Saya pun tak faham kenapa perlu tengok kamus
Mungkin masih tak boleh move on dengan cita cita nak jadi cikgu 😅



Lepas puas tengok bahagian bahasa
Pi pulak kat sini
Bahagian travel
Tengok map
Buku travel
Majalah travel
Tapi tengok jela
Sini semua mahal mahal
Memang xkan beli la kat sini kecuali buku offer je sekali sekala sebab dah koyak sikit or buruk sikit


Then last but not least
Ke bahagian buku bm
Bahagian travel juga
Tapi penulisnya orang kita
Bukunya x mahal
Malah lebih seronok baca sebab kisah orang yang lebih kurang kita
So bolehla nak bayang kita pergi ke tempat penulis pergi
Most importantly nak ambil tahu
Hal makanan halal dan cara solat kat negara asing
Tips tips muslim travel
Penting tu, terutama kalau kita solo travelling
Takkan nak tanya kakak jepun tu
Memang dia xkan tahu la mana masjid hehe



Malangnya rm20 saya tu tak mampu nak beli apa2 buku kat sini
Paling murah pun rm25
So window shopping jela
Tengok belek letak
Tengok belek letak

Xpe xpe next time ada rezeki kita reward diri sendiri lebih sikit
Rm25
Tapi kerja pun kena keras lagi la 😅

Jadinya rm20 tu buat beli apa?
Buat beli ni



Bekal untuk kerja esok 😂

No comments:

Post a Comment

💙 be kind ^_^

FAM by SKZ.. So cute!

I love all Stray Kids songs to be honest. But this time, one of their song, FAM gave me a different feeling. A warm, fuzzy feeling to be exa...